- децембар 2, 2020
- |Loyalty kartice, Loyalty program
- | 2.205
- 0
Do sada smo se uglavnom fokusirali na prednosti i načine kreiranja loyalty programa, dok su kartice koje taj program predstavljaju nekako bile izostavljene. U nastavku teksta osvrnućemo se na prednosti koje loyalty kartice donose Vašem poslovanju i mušterijama.
Konkurencija na tržištu je zaista velika, u kojoj god industriji da se nalazite, pa se poslovanja najčešće susreću sa dva glavna izazova – kako privući nove mušterije i kako zadržati stare.
Danas je sve lako dostupno, a Informacije su svuda oko nas. Dovoljno je da “izguglamo” ono što nas zanima i otvoriće nam se bezbroj linkova sa odgovorom na naše pitanje. To potrošačima daje mogućnosti kakve ranije nisu imali, pa imaju slobodu izbora kompanije sa kojom će da sarađuju. Više nismo ograničeni na našu opštinu ili grad, već možemo da poručujemo stvari iz celog sveta na klik. Zbog toga su danas više nego ikada pre, dobro razrađeni loyalty programi i kartice koje ih prate toliko značajne. Loyalty kartice donose rešenje za ove izazove i pomažu Vam da svoje poslovanje podignete na viši nivo.
Zadržite stare korisnike uz loyalty kartice
Preko 80% kompanija se slaže da je znatno lakše i jeftinije zadržati već postojeće korisnike nego doći do novih, a podaci pokazuju da 80% profita kompanije dobijaju od samo 20% kupaca. Uz to statistika pokazuje da su šanse da svoj proizvod prodate već postojećem korisniku čak 60-70%. Ovaj procenat pada na 5-25% kada su u pitanju novi kupci.
Uzimajući u obzir ove statističke podatke, jasno je zbog čega je presudno da stavite akcenat na zadovoljstvo svojih kupaca, kako bi ostali lojalni Vašem brendu. U tome, ključnu ulogu igraju upravo loyalty kartice i programi.
Loyalty kartica Vam domogućava da pratite ponašanje svojih kupaca i njihove potrošačke navike. Pored toga, one daju bodove potrošačima prilikom svake kupovine, kao i različite nagrade, popuste i pogodnosti. Upravo iz ovih razloga, velike su šanse da će potrošač sa Vašom loyalty karticom kupovati kod Vas, a ne kod nekog Vašeg konkurenta.
Bodovi i nagrade motivišu potrošače da kupuju upravo kod Vas i da troše što više, kako bi sakupili što veći broj bodova. Pored benefita za Vas i Vaš biznis, nesumnjivi su i benefiti za potrošače, koji se ogledaju u velikom broju nagrada i popusta, pa je izdavanje loyalty kartica win-win situacija za obe strane.
Loyalty kartice su sjajno marketinško sredstvo
Kvalitetna loyalty kartica može biti dobar način da proširite brend i dobijete dodatnu reklamu. Zato je važno da se na njima ne štedi, već da se urade kvalitetno, kako bi lepo izgledale i bile dugotrajne.
Ne zaboravite na to, da će Vašu loyalty karticu potrošači verovatno nositi sa sobom. Ona će biti smeštena uglavnom u novčaniku, pa će svog vlasnika podsećati na Vaše poslovanje svaki put kada otvori novčanik da nešto plati. Uz to, loyalty kartice se izrađuju i u mini verzijama, pa je moguće da se naprave i kao privezak za ključeve. Na ovaj način, nekoliko puta u toku dana, mušterija će se setiti Vašeg poslovanja, što povećava šansu da se vrati kod Vas u šoping.
Pored vlasnika kartice, istu može da primeti i treće lice, koje možda nikada nije čulo za Vas ili nije znalo da imate svoj loyalty program. I Vaš loyalty član može da Vas pomene u nekom razgovoru i pokaže Vašu loyalty karticu, pa Vas potpuno besplatno izreklamira. Ishod ovakvih dešavanja vrlo lako mogu biti i novi loyalty članovi za Vaš brend.
Uvid u potrošačke navike
U modernom svetu u kakvom danas živimo, informacije su od presudne važnosti ukoliko želite da uspete u poslovnom smislu. Zamislite samo da znate kako Vaši kupci razmišljaju, kakve su im navike, šta kupuju a šta izbegavaju, i da na osnovu ovih podataka organizujete svoje poslovanje. Upravo takvu mogućnost Vam pružaju loyalty kartice.
Svaki put kada kupac “čekira” svoju loyalty karticu, njegova kupovina se beleži u Vaš sistem. Ovako ste u mogućnosti da ispratite navike kupaca i na osnovu njih kreirate loyalty program, specijalno krojen za njihove potrebe.
Podatke koje dobijate ovim putem možete da iskoristite kako biste kreirali posebne ponude za određene grupe potrošača, spram njihovih potreba. Uz to, razmislite o ponudi novih proizvoda onim kupcima koji ih do sada nisu koristili. Recimo da ste vlasnik kafića koji ima razrađen program lojalnosti. Zašto ne biste redovnoj mušteriji koja stalno naručuje kafu, ponudili kao nagradu za 9 popijenih kafa krofnu sa čokoladom. Umesto da ga nagradite dodatnom kafom, koju će svakako poručiti i sledeći put, ponudite mu nešto novo. Na ovaj način, velike su šanse da će u buduće početi da naručuje i krofne uz kafu.
Sve pogodnosti loyalty kartica koje smo naveli na kraju vode ka najvažnijem benefitu, a to je povećanje prodaje i profita. Kao što smo već rekli na početku, glavnica zarade dolazi od postojećih kupaca. Zbog toga je ulaganje u programe lojalnosti i u kvalitetne loyalty kartice, od presudne važnosti za uspeh poslovanja. Zadovoljni kupci će Vas rado preporučiti prijateljima i nastaviti da kupuju kod Vas umesto kod Vaših konkurenata, a Vaše poslovanje će nesmetano nastaviti da raste.