- јануар 5, 2021
- |Gift kartice
- | 3.179
- 0
Više nije nikakava tajna da su gift kartice pametna investicija za skoro svako poslovanje. Na to nam jasno ukazuju i statistički podaci. Svake godine tržište gift kartica raste za čak 10%. Pored toga, sjajna vest za Vaše poslovanje je i to da 72% kupaca potroši više od vrednosti njihove gift kartice. Vaš glavni zadatak je da gift kartice prodate, nakon čega će one same odraditi svoj deo posla. Da biste u njihovoj prodaji bili što uspešniji, morate da poradite na dizajnu. U nastavku teksta proćićemo osnove dizajna gift kartica na koje je potrebno da obratite pažnju.
Poklon kartice imaju više mesta za brendiranje
Poklon kartice nisu isto što i vizit kartice. I jedne i druge su veoma korisne za razvoj poslovanja, ali igraju različite uloge. Vizit kartice prvenstveno služe tome da što jednostavnije i efektnije prenesu glavne informacije i kontakt podatke o Vama. Kako su gift kartice ove dužnosti oslobođene, ostavljaju znatno više prostora za sam dizajn. Lakše ćete rasporediti boje, brendirati se i biti kreativni. Inače je dobro kada su gift kartice upadljive i drugačije, kako bi što brže privukle pažnju na sebe. Sa druge strane, vizit kartice ostaju u poslovnim okvirima, pa ne ostavljaju toliko prostora za kreativnost.
Gift kartica mora već na prvi pogled biti prepoznata kao Vaša gift kartica. To znači da ste dobro uradili brendiranje, da je logo prepoznatljiv kao i boje poslovanja. Uvek se trudite da brendiranje bude dosledno, na svim karticama. Ukoliko imate posebne boje koje predstavljaju Vaše poslovanje, istaknite ih na poklon kartici.
Gift kartica je pokretna reklama za Vaš brend. Ona je uvek uz Vašeg kupca. Ili je u džepu, ili u torbici ili u novčaniku. Zato je kvalitetno brendiranje kartice toliko važno. Ovo posebno dobija na značaju ukoliko je Vaš kupac pokaže nekoj drugoj osobi. Obaveza ostavljanja dobrog prvog utiska o Vašem poslovanju, tog trenutka pada na vašu gift karticu.
Dimenzije i oblici
Standarne dimenzije i oblik gift kartica su isti kao i kreditnih bankarskih kartica. Ovo nije slučajno. Novčanici su pravljeni tako da mogu da prime kartice upravo ovih dimenzija. Tako da ako su Vam gift kartice izrađene na ovaj način, to nije nikakva greška, čak je i poželjno. Nema mnogo eksperimentisanja, koristite proverene metode za koje znate da daju rezultate.
Sa druge strane, postoji i opcija da pustite mašti na volju i dizajnirate gift kartice tako da ugrabe pažnju svakog ko ih pogleda. Ovo možete da postignete na nekoliko načina. Pored upečatljive boje i dizajna, igrajte se i njihovim dimenzijama i oblicima.
Velike gift kartice su recimo vrlo upadljive i lako privlače pažnju. Sa druge strane, mini kartice takođe mogu da budu zanimljive, a i lakše su za nošenje od ovih prvih. Oblike kao i dimenzije svojih gift kartica uskladite sa svojim poslovanjem i brendom i sigurno ćete se istaći u odnosu na konkurenciju. Dobar primer za ovo bi bile gift kartice pet shopa, koje su u obliku koske, psa ili mačke. Kafići mogu da kreiraju kartice u obliku kafe, kafane u obliku krigle za pivo, knjižare u obliku sveske. Ideja ima zaista dosta, a na Vama je da izaberete oblik i dimenzije koje će na najbolji način predstavljati Vaš brend i industriju u kojoj poslujete.
Da li ste razmišljali o ivicama?
Možda Vam deluje nevažno, ali ivice takođe mogu da doprinesu dizajnu gift kartica. One ostavljaju utisak kako na kupce tako i na veličinu i oblik kartica.
Zaobljene ivice su najzastupljenije i važe za standard u izradi kartica. One se najlakše prilagođavaju novčanicima, pa je i logično da su najčešće. Ipak, u zavisnosti od efekta koji želite da ostavite na mušterije, možete da razmislite i o oštrim ivicama. Oštre ivice gift karticama daju profesionalniji izgled, ali nisu praktične kao kartice sa zaobljenim ivicama. Izaberite one koje će se najbolje uklopiti u dizajn Vaših kartica, brend i poruku koju želite da prenesete na svoje mušterije.
Izaberite svoj stil
Gift kartice daju veliku slobodu i kreativnost kada je njihov dizajn u pitanju. Mnogi se odlučuju za jedan minimalistički pristup. Akcenat se stavlja na logo i boje poslovanja, bez previše teksta i informacija. Ipak, ovo ne znači da na svoju gift karticu ne možete da stavite korisne informacije vezane za sam gift program ili za svoje poslovanje. Možda je najpraktičnije napraviti balans između minimalističkog pristupa i pretrpavanja gift kartice podacima. Uvek vam ostaje opcija da recimo prednju stranu zadužite za logo i isticanje boja poslovanja, a poleđinu kartice da iskoristite kao informativni deo.
Postoji mnogo različitih stilova koji će Vas izdvojiti u odnosu na konkurenciju. Od providnih kartica koje ističu logo, pa do kartica u obliku Vašeg najprodavanijeg proizvoda, mogućnosti su razne.
Dizajn gift kartica ograničavaju samo granice Vaše kreativnosti. One su produžetak Vašeg poslovanja, pomažu pri brendiranju i širenju brend poruke i sjajne su za marketing. Ukoliko uradite sve kako treba, gift kartice će proširiti krug Vaših mušterija, od kojih će neki postati i stalni kupci i nastaviti da kupuju kod Vas odnosno da koriste Vaše usluge.