gift program u 2020. godini

Svi smo svesni koliko je 2020. godina do sada bila problematična, ne samo u zdravstvenom smislu, već u velikoj meri i ekonomskom. Mnogi mali, srednji pa čak i veliki biznisi propadaju, ljudi ostaju bez poslova i primanja, a ekonomija na globalnom nivou prolazi kroz veoma stresan i izazovan period. Mnogi se pitaju kako dalje, kako preživeti krizu i opstati. Verovatno trenutno ne razmišljate o pokretanju bilo kakvih programa koji uključuju kartice, pogodnosti za vaše potrošače, nagrade i bonuse. Međutim, da li je zaista ovo toliko loš trenutak da se pokrene gift program? Mislimo da nije. Čak bi jedan dobro osmišljeni gift program u 2020. godini mogao da vam pomogne da prevaziđete krizu i nastavite sa uobičajenim poslovanjem.

Zašto gift program u 2020. godini?

Ukoliko već imate implementiran gift program i efektivno izdajete gift kartice za svoje poslovanje onda jednostavno sa tom praksom i nastavite, odnosno nemojte da prestajete usled novonastale situacije. Ako još uvek nemate gift program i pitate se čemu tolika euforija oko gift kartica i zbog čega ih tolike kompanije koriste, odgovor je na prvom mestu dostupnost. Gift program je jednostavno implementirati, ulaganja nisu velika pa ga mogu koristiti kako velike tako i male firme koje tek počinju sa obavljanjem poslovanja. To znači da je gift program lako primenljiv i u vremenu u kome se mi nalazimo, odnosno sada kada je ekonomija u periodu stagnacije.

Pored dostupnosti tu su i raznorazni benefiti gift programa, kao što su brendiranje, marketing i dolazak do novih mušterija. Ono što je naročito značajno je to što čak iako se vaš posao trenutno nalazi u teškoj situaciji i morate privremeno da zatvorite vrata firme, i dalje ste u mogućnosti da izdajete gift kartice. Na ovaj način pružate priliku već postojećim, zadovoljnim korisnicima vaših proizvoda i usluga da vam na neki način pomognu i pruže podršku. Nakon što svoja vrata ponovo otvorite, velike su šanse da će vam kroz njih proći i neki novi ljudi, koji inače ne bi došli da nisu dobili vašu gift karticu na poklon.

Ono što je velika prednost gift kartica je i to što statistički gledano, korisnici gift kartice uglavnom potroše više novca nego što je vrednost same kartice. Taj dodatni profit je uvek dobrodošao, a posebno sada, u vremenu u kome se nalazimo.

Ukoliko do sada niste imali dodira sa gift karticama, evo par osnovnih stvari o kojima biste trebali da povedete računa prilikom njihove izrade.

Materijal za izradu

Kada je u pitanju materijal za izradu gift kartica, ono što ste verovatno i sami primetili je to da su papirne kartice već uveliko izašle iz mode. Nisu dovoljno kvalitetne, ne ostavljaju jak utisak na korisnika, lako se gužvaju, cepaju i zagube. Industrija za izradu kartica je značajno napredovala, tako da su danas i mogućnosti za izradu, personalizaciju i dizajn mnogo veće.

Najpraktičnije je štampati plastične gift kartice. Plastične gift kartice su jednostavne za upotrebu, izdržljive su, lako se dizajniraju, kvalitetne su a i mogu se povezati na vaš POS sistem. Iako potrošači još uvek preferiraju kartice u svom fizičkom obliku, s’obzirom na trenutnu situaciju, mogli biste da razmislite i o implementaciji online gift programa. Kako sve više poslova prelazi na rad od kuće i online prodaju, virtuelne gift kartice bi zapravo mogle da budu i jako dobra ideja dok ovaj period traje. Ipak, statistika pokazuje da je čak 75% profita od gift kartica i dalje od kartica u njihovom fizičkom obliku.

Dizajn

Ako niste grafički dizajner i niste se ranije susretali sa okeanom mogućnosti prilikom izrade kartica, vrlo je verovatno da ćete biti preplavljeni raznim opcijama koje su vam dostupne. Upravo iz tog razloga, dizajn gift kartica je uvek najbolje prepustiti ljudima koji se time profesionalno bave i koji će znati da vas posavetuju i nađu najbolje rešenje za vaš biznis.

Možda se pitate zbog čega je dizajn toliko bitan da biste o tome razmišljali i plaćali nekoga da vam dizajnira kartice. Pre svega, dizajn je ono što prodaje vašu gift karticu. Da bi se kartica što lakše prodala, mora jasno da se izdvoji od konkurencije i privuče potrošače, a to se postiže upravo kroz dizajn. Pored toga, vaša gift kartica je ogledalo vašeg biznisa pa je od presudne važnosti brendirati je na pravi način. Kada neko ko ranije nije čuo za vas dobije vašu gift karticu, prvi utisak o vašem brendu i firmi steći će upravo kroz dizajn gift kartice. Zbog toga je važno da dizajn bude upečatljiv i na pravi način predstavi vaš brend.

Kada radite dizajn vaših gift kartica razmislite i o tome da li želite da imate samo jednu vrstu kartice ili možda više različitih izgleda gift kartica. Na ovaj način pokrivate širi dijapazon ukusa potrošača, pa je veća verovatnoća da ukoliko im se ne dopadne jedan dizajn, da će im se dopasti drugi ili treći. Pored toga, ovako imate priliku i da kreirate gift kartice za različite prilike, događaje ili praznike.

Prodaja gift kartica tokom pandemije

Nakon što ste pripremili gift kartice za prodaju, sledeći korak je da ih zaista i prodate. Ono što smo već istakli kao prednost je to da gift kartice možete da prodajete bez obzira da li vam je radnja zatvorena usled pandemije ili ste još uvek otvoreni za poslovanje. Gift kartice možete da reklamirate na razne načine: putem mejla, društvenih mreža, preko web sajta, ako vam je otvoren centar poslovanja postavite natpis kojim obaveštavate potrošače o mogućnosti kupovine gift kartica itd.

Čak iako je vaš centar poslovanja zatvoren, gift kartice možete da prodajete online. Možete i da objasnite zbog čega su vam gift kartice toliko bitne u ovom trenutku i koliko vam znači podrška vaših mušterija.

Gift program u 2020. godini je svakako nešto o čemu biste trebali da razmislite ako već niste, i pokrenete ga. Postoje razni načini i metode kako da najbolje dođete do novih mušterija preko gift kartica, a na vama je da ih istražite i isprobate. Činjenica je da su gift kartice danas ekstremno popularne, a ono što ni pandemija ni globalna kriza neće promenite je to da svi mi volimo poklone.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *