- септембар 12, 2020
- |Vizit kartice
- | 2.479
- 0
Osnovna svrha i cilj svake vizit kartice je da prenese kontakt podatke Vaše kompanije na osobu kojoj se uručuje. Međutim, to je daleko od jedine uloge koju vizit kartica ima u razvoju poslovanja. Vizit karta je sjajan vid marketinga i način za brendiranje biznisa. Pored toga, ove male kartice su više nego zaslužne za ostavljanje jakog prvog utiska na Vaše potencijalne klijente i poslovne saradnike.
Da li znate da 72% potrošača smatra da postoji vrlo jasna veza između kvaliteta Vaše vizit kartice i kvaliteta usluge odnosno proizvoda koji prodajete. Od ovih 72% čak 39% njih ne bi stupilo u poslovnu saradnju sa kompanijom čije vizit kartice su loše urađene i izgledaju jeftino.
Ovo je zaista veliki procenat i nikako nije zanemarljiv. Čak i ukoliko osoba ne razmišlja na taj način, loše urađena vizit kartica svakako ostavlja loš prvi utisak makar na podsvesnom nivou. Upravo zbog toga je presudno da Vaše kartice budu rađene na plastici a ne papiru, da budu kvalitetno izrađene, brendirane i lepo dizajnirane. Ukoliko u ceo miks ubacite i dobro osmišljenu pozadinu vizitke, na pravom ste putu.
I prednja i zadnja strana kartice imaju svoje jasno definisane uloge. Prednja strana služi uglavnom da na nju stavite logo i ime kompanije, dok je zadnja strana tu da bliže opišete svoje poslovanje. Evo nekoliko ideja kako bi pozadina Vaše vizit karte mogla da izgleda.
Nemojte komplikovati
Manje je više! Nema potrebe za gomilom podataka i komplikovanim dizajnom. Pozadina Vaše vizit kartice je kao i svako drugo marketinško sredstvo. Cilj je da prenesete poruku koju želite, sa što manje teksta. Nije neophodno da iskaže sve o Vama i Vašem poslovanju. Dovoljno je da prenese osnovne informacije i zaintrigira osobu kojoj je namenjena da sazna više.
Pozadina ne mora da bude bela
To što se trudite da budete koncizni i jasni ne znači da pozadina mora da bude prazna, odnosno bela. Dobra ideja je da stavite neku sliku ili posebno kreiran dizajn koji će jasno opisivati ono čime se bavite. Recimo da ste fotograf. Umesto bele pozadine, stavite sliku fotoaparata. Možete čak i da stavite neki svoj rad odnosno prethodni projekat. Potrudite se da ova slika odnosno dizajn bude kvalitetno urađena kako ne bi bila zamuljana kada se odšatmpa.
Posavetujte ili stavite citat koji opisuje Vaše poslovanje
Na poleđinu svojih vizit kartica možete da stavite neki lep citat koji se odnosi na posao kojim se bavite. Stavite svoj moto ukoliko ga imate. Ovo je sjajna ideja za brendiranje. Pogledajte kako to rade velike kompanije sa svojim prepoznatljivim sloganiima.
Pored toga, možete i da odgovorite na neka često postavljana pitanja iz svoje oblasti. Ukoliko ste recimo vodoinstalater, ukratko objasnite kako se zaustavlja curenje vode iz slavine. Ovako povećavate šanse da osoba kojoj je namenjena zaista i sačuva Vašu vizitku, upravo zbog kratkog saveta koji ste joj dali.
Dajte popust osobi sa karticom
Kako biste bili sigurni da Vaša kartica neće završiti u nekom kontejneru, ispišite na poleđini kako svako ko pokaže Vašu vizit karticu prilikom plaćanja dobija popust od 10%. Naravno, popust može biti kako veći tako i manji, to je na Vama. Poenta je da kartica bude sačuvana i da ostane u nečijem novčaniku. Ovo je moguće zbog pogodnosti koju dajete. Ta pogodnost ne mora biti samo popust, može biti i nešto drugo, u zavisnosti od grane posla koju obavljate.
Ubacite adrese ka svojim profilima na društvenim mrežama
Da li koristite društvene mreže za promociju poslovanja? Da li imate svoj web sajt ili blog? Sve ove adrese je dobro da stavite na svoju vizit karticu. Kako ne biste zatrpali prednji deo kartice, iskoristite poleđinu i navedite sve profile koje imate. Ukoliko želite stvarno da budete moderni i da se istaknete, implementirajte QR kod koji kada se skenira vodi na Vaš web sajt.
Obratite pažnju na boje
Boje su jako važne jer prenose podsvesne poruke. Zbog toga, u zavisnosti od poruke koju želite da pošaljete, koristite odgovarajuće boje. Zelena boja je recimo odlična za brigu o sredini, crna za prodaju luksuznih proizvoda, žuta i narandžasta prenose osećaj optimizma i pozitivne energije, dok hladne boje poput plave unose osećaj stabilnosti i pouzdanosti. Koje god boje da izaberete, sve je bolje od obične bele kartice, koja se ni po čemu ne bi izdvajala od gomile drugih belih vizit kartica sa kojima se potrošači svakodnevno susreću.
Neka bude jasno gde se nalazite
Na poleđinu vizit kartice, umesto rečima ispisane adrese na kojoj se nalazi Vaša kancelarija, stavite mapu. Mapa jako lepo može da izgleda na kartici, a i vrlo je praktična, pa će Vas ljudi lakše pronalaziti. Možete i da angažujete dizajnera koji će učiniti da Vaša mapa ka kancelariji bude zaista jedinstvena.
Mnoge vizit kartice se danas štampaju jednostrano, što je velika greška i neiskorišćen prostor. Uzmite u obzir ovih nekoliko kratkih predloga i dizajnirajte poleđinu svoje vizitke tako da izvučete najviše koristi iz nje.