- септембар 10, 2019
- |Loyalty program
- | 9.424
- 0
Studije pokazuju da zadržavanje postojećih kupaca košta pet puta manje nego nabavka novih. Trgovci imaju mnogo načina da privuku kupce da se vrate za više, ali možda nijedan nije tako direktan i efikasan kao program lojalnosti kupaca. Programi lojalnosti obično nude popuste, ekskluzivne ponude, besplatne proizvode i druge posebne podsticaje koji podstiču kupce da ostanu verni određenom brendu.
Programi lojalnosti su beskrajno prilagodljivi da zadovolje specifične potrebe vašeg poslovanja i vaših kupaca – pa tako ukoliko želite da dizajnirate program lojalnosti za maloprodaju koji je dobit i za vas i za vaše kupce, povećava vam prodaju i donosi nagrade koje usrećuju vaše kupce – sledećih 7 koraka će vam biti od krucijalne važnosti.
Korak 1: Da li vam je uopšte neophodan?
Prvo što treba da uradite je da utvrdite da li je program nagrađivanja dobra ideja za vrstu posla koju obavljate. Naime, programi lojalnosti su najefikasniji za proizvođače i trgovce koji imaju stalni tok dolaznih porudžbina i korisničku bazu koja će verovatno ponovo kupiti slične artikle u budućnosti. Međutim, specijalizovani trgovci na malo i dalje mogu da ih koriste – ključno je staviti potrebe svojih kupaca u prvi plan da bi on bio efikasan.
Korak 2: Upoznajte svoju publiku
Svi vole popuste i besplatne stvari. Kada zaista znate svoje kupce – šta oni traže, zašto kupuju kod vas i šta privlači njihovu pažnju – možete ponuditi nagrade za vernost koje nadilaze osnovne i očigledne, stvarajući izuzetno pozitivne asocijacije sa vašim brendom.
Korak 3: Stvorite ekskluzivnost
Svi smo ljudi. Kao ljudi, podložni smo statusnim simbolima, bez obzira da li to priznajemo ili ne – i uglavnom je naglasak na simbolu.
Davanje toliko značaja ekskluzivnosti pri kreiranju programa lojalnosti može izgledati banalno na prvi pogled, ali su njenu privlačnost za kupce potvrdile mnogobrojne studije. Iako je uvek moguće da umesto ekskluzivnosti dobijete pretencioznost, postoji mnogo načina da u svom programu vernosti stvorite osećaj ekskluzivnosti i statusa. Najbolje od svega je što vas većina neće koštati.
Korak 4: Obezbedite jedinstveno iskustvo
Zapanjujuće visok procenat članova programa lojalnosti prijavljuje se, skuplja bodove i nikada ih ne koristi. Dobar program treba da pruži vrednost i mogućnosti za angažman, čak i kada kupci ne kupuju ništa.Ako vaš program lojalnosti ne predstavlja ništa više od kupona koji povremeno možete iskoristiti, kupci mogu lako zaboraviti da čak i postoji. Kada program ima esencijalnu vrednost za kupca, verovatnije je da će se setiti da je njegov član, iskoristiti pun spektar njegovih prednosti i na kraju preko njega obaviti kupovinu kada dođe pravo vreme.
Takmičenja, raznovrsne rang liste, kvizovi i slične diverzije mogu biti jako efikasni u privlačenju kupaca, dok će trgovci koji prodaju visokotehnološke uređaje ili luksuznu robu najviže pažnje privući uživo predstavljenim potpuno novim proizvodom. Poznajete svoje kupce i proizvod bolje od bilo koga, pa iskoristite to znanje za stvaranje ekskluzivnog iskustva koje će vaši kupci zaista ceniti.
Korak 5: Održavajte stalan kontakt sa kupcima
Kako je klijentima tako lako da zaborave malo korišćeni program lojalnosti, važno je biti proaktivan u njihovom uključivanju i izgradnji ličnih odnosa. Čujte se sa svojim članovima često, kako bi im skrenuli pažnju na ono što se događa sa njihovim članstvom u programu vernosti. Obavestite ih o posebnim događajima, novim ponudama, koliko bodova su sakupili, za štaih mogu iskoristiti i tako dalje.
Kada kupci posete vašu web stranicu ili koriste vašu aplikaciju, učinite da pogodnosti programa vernosti budu vrlo vidljive. Ako mogu zatražiti popust na određeni proizvod, to treba istaknuti na stranici proizvoda. Postarajte se i dastranica za naplatu podseća kupce na neiskorišćene bodove ili ponude koje mogu prevideti pre finalizacije narudžbine.
Korak 6: Obezbedite beneficije
Upravo ovaj korak čini središte vašeg programa lojalnosti: popusti, besplatne igre i ostale opipljive pogodnosti kojima će članovi moći da pristupe.
Utvrđivanje koliko besplatnih stvari i popusta možete da obezbedite bez devalviranja proizvoda zahtevaće malo podrobniju analizu jer želite da se vaši kupci osećaju kao da dobijaju pravu vrednost prijavom za program lojalnosti. Neki trgovci nadoknađuju troškove pružanja ovih pogodnosti dodavanjem naknade za prijavu u program lojalnosti. To deluje za neke trgovce, ali za druge je naknada za prijavu veliko odvraćanje. Sve zavisi od vrste trgovaca i vrste klijenata koje opslužujete.
Korak 7: Učinite ga društvenim
Dodavanje društvenog elementa u program lojalnosti jedan je od najboljih načina da se kupci vrate – i obnove svoje članstvo. Kada izgradite pravu zajednicu oko svog brenda, kupci će imati razloga da se drže vaše kompanije iz razloga koji prevazilaze novčane beneficije ili poklone.
Nadgledanje i moderiranje foruma, chat soba i drugih elemenata internetzajednice može biti puno posla, međutim, ukoliko se izvede uspešno, teško je pronaći bolji način da se replicira lojalnost i ostvari stvarna privrženost vašem brendu.