- јун 1, 2019
- |Gift kartice
- | 10.247
- 0
Dok se staromodni trgovci sa ogromnim prodavnicama trenutno muče, online shopovi koji imaju direktnu vezu sa svojim potrošačem predstavljaju budućnost. Sve više potrošača, naročito onih koji pripadaju generaciji takozvanih „milenijalaca“, očekuju da im se proizvodi ma koje vrste dostavljaju na kućnu adresu, a ne da se šetkaju po tržnim centrima i troše svoje vreme u šopingu.
S obzirom na činjenicu da mnoge online prodavnice čak ni ne poseduju fizički poslovni objekat, one često prave grešku misleći da njima nije potrebno ništa više od strategije za digitalni marketing kako bi podstakli biznis. Međutim, najbolji istraživači tržišta su pokazali da je marketinški pristup sa više kanala zapravo najbolji pristup, jer omogućava brendu da dopre do mnogo više potrošača, na najrazličitijim mestima, i samim tim ostvari najbolje rezultate. Ovakav višekanalni pristup se, takođe, treba primeniti i na gift kartice. Ukoliko se odlučite da pored e-kartice uvedete i fizičku gift karticu za kupovinu na vašoj online prodavnici, to će dovesti do širenja vaše reklame na veću površinu najrazličitijih tipova potrošača. Štaviše, gift kartice koje dolaze u fizičkom obliku imaju svoje posebne pogodnosti, kao što su, na primer:
- Fizičke gift kartice služe kao podsetnik vašem potrošaču da potroši novac u vašoj „radnji“.
- Fizičke gift kartice su lične i intimnije, jer kartica koja vam stiže u mejlu daje osećaj kao da je osoba čekala do poslednjeg momenta da bi je kupila.
- Digitalne gift kartice se često zaboravljaju u moru drugih i-mejlova. Prodavac, na taj način, gubi novac koji bi konzument potrošio da bi iskoristio svoju gift karticu.
- Prave gift kartice služe kao nastavdodatak vašem brendu, jer gift kartica visokog kvaliteta uvek govori potrošaču da su i proizvodi koji dolaze sa njom, takođe, izuzetnog kvaliteta.
- Taktilni osećaj koji pruža prava gift kartica može stvoriti određenu povezanost sa potrošačem. U suštini, prodavac svojom fizičkom karticom ima toliku prednost da oni sa digitalnim karticama ne mogu ni da ga „taknu“.
Zašto potrošači vole gift kartice?
Gift ili poklon kartice su i korisne i zgodne za korišćenje, jer se poklon karticom daje i mogućnost određenoj osobi da sama odabere svoj poklon. Potrošači vole gift kartice, pre svega, jer ih spasava beskrajnog razmišljanja i agonije oko donošenja izbora vezanih za poklone, troškove i potencijalnog razočarenja ako odaberu pogrešan poklon.
U suštini, plastične poklon kartice su vaučer već plaćene sume novca za dobra ili usluge određene kompanije. Najčešći oblici poklon kartica se koriste u parfimerijama i kozmetičkim salonima, prodavnicama bele tehnike, turističkim agencijama, restoranima, fitnes centrima, bazenima itd. Osmišljavanje fizičke gift kartice može da bude sasvim jednostavan proces, ukoliko, naravno, sarađujete sa pouzdanim i iskusnim snabdevačem. Pre svega, gift kartica mora biti originalna i elegantna. Folije u vrućoj štampi, hologamske i metalizirane kao i bilo koja vrsta sjajnog laka i ostalih manje korišćenih luksuznih načina štampe naročito doprinose eleganciji i luksuznosti ovog poklona. Gift kartice su zapravo pripejd vaučeri za proizvode ili usluge i, kao takvi, jako je bitno da budu adekvatno zaštićeni od neovlašćenog kopiranja upotrebom različitih načina štampe, personalizacije sa bar kodom, magnetnom trakom itd. Visok nivo zaštite se takođe postiže kroz upotrebu holograma, hologramskih nalepnica, mikroštampe ili beskontaktnog čipa.. Gift kartice su jedan od najboljih načina da se odgovori zahtevima savremenog tržišta i potrošača, ali i odličan marketinški potez, jer istovremeno predstavljaju originalnu pokretnu reklamu, a istovremeno služe i kao promotivno sredstvo. Naime, firma može izdati karticu sa unapred dodeljenim promotivnim sredstvima tj. bonusom u okviru ograničene marketinške kampanje kao što su promocija novog prodajnog objekta, brenda, proizvoda ili usluge. Pored svih prethodno navedenih prednosti gift kartice, treba istaći i činjenicu da je u pitanju i veoma precizan i merljiv marketinški alat. Naime, kreiranjem određenog sistema zasnovanog na serijskim brojevima kartica moguće je na veoma jednostavan način pratiti aktivnost svake pojedinačne kartice i tako, za svaku od njih, po potrebi formulisati određene pogodnosti. Ovim putem možete vrlo lako i jednostavno prikupljati dragocene informacije o svojim potrošačima i steći uvid u njihove potrošačke navike, a rezultati ovog programa su izuzetno predvidljivi i merljivi, baš kao i ulaganja i troškovi njegove implementacije i održavanja. Pored svoje osnovne namene, gift kartice predstavljaju i dobru osnovu za uvođenje loyalty programa, pri čemu je dodatna prednost to što ga kompanije mogu implementirati zajedno sa već postojećom opremom i infrastrukturom za gift kartice, što znači bez dodatnih ulaganja.
Kako osmisliti gift kartice za najbolji učinak?
Gift kartice kao precizan marketinški instrument