pokrenite loyalty program

Da li ste znali da je 69% potrošača izjavilo da loyalty program utiče na njihove potrošačke odluke. Ovo znači da će 69% kupaca radije izabrati vas ukoliko su članovi vašeg loyalty programa, nego nekog vašeg konkurenta. Pored toga, 77% kupaca učestvuje u različitim loyalty programima. Ovaj broj kontinuirano raste, tako da će u budućnosti biti još veći.

Kako brojke ne lažu, jasno je da je loyalty program sjajna opcija za vaše poslovanje. To je činjenica, bez obzira u kojoj industriji se nalazite. Takođe, nije bitno ni koliko ste veliki ili mali igrač na tržištu. Loyalty programi su pravo rešenje za svakoga. Dakle, ukoliko još niste, pokrenite loyalty program za svoj brend. Krajnje je vreme.

Da li vam je potreban loyalty program?

Jeste! Kao što smo već rekli, bez obzira u kojoj ste industriji i koliko imate razradjen posao, krajnje je vreme da kreirate loyalty program. Pogledajte u svoj novčanik. Šta vidite? Gomila nekih kartica, zar ne? Koliko od tih kartica su loyalty kartice? Pretpostavljam dosta njih.

Da li ste primetili da više ne možete da uđete u hotel, restoran, prodavnicu ili bilo gde drugo, a da vam ne traže da se prijavite na njihov loyalty program? Velike kompanije su prve uvidele benefite ovakvih programa i implementirale ih. Nakon njih, poput domino efekta, svi ostali su počeli da ih uvode, u svim industrijama. Loyalty programi su danas veoma popularni i to sa razlogom. Kako smo uvideli da danas jednostavno ne možete da poslujete bez programa lojalnosti, vreme je da vidimo i kako da ga osmislite na najbolji način. 

Odredite ciljnu grupu i istražite konkurenciju

Ako to već niste uradili, vreme je da istražite svoju konkurenciju. Vidite šta oni rade i na koji način. Da li uopšte imaju loyalty program. Ako nemaju, to je odlična vest za vas, jer ćete samim tim što imate loyalty program biti nekoliko stepenica ispred njih. Ukoliko imaju loyalty program, pogledajte kako je osmišljen. Kakve nagrade i pogodnosti nude. Kako se skupljaju poeni. Kako su im izrađene loyalty kartice. Kakav je dizajn kartica. Na kraju, razmislite i da postanete član njihovog programa kako biste ga istražili do detalja.

Pored istraživanja konkurencije, jasno definišite ciljnu grupu za koju kreirate loyalty program. Bez ciljne grupe, opipavaćete u magli. Potrebno je da znate kome je program namenjen, kako biste ga što jasnije napravili. Kada znate koja vam je ciljna grupa, onda znate i kakve pogodnosti da im ponudite kako biste ih na najbolji način privukli svom brendu. Možete i da osmilite više vrsta loyalty kartica, kako biste privukli različite grupe ljudi. Nakon što ste odredili ko vam je ciljna grupa i šta radi konkurencija, vreme je da napravite plan programa.

Kreirajte plan

Kada kreirate plan, pođite od toga šta je to što nudite svojim mušterijama za učlanjenje. Dakle, morate da imate neki podsticaj da se osoba učlani u vaš program lojalnosti. To može da bude bilo šta, u zavisnosti od industrije u kojoj se nalazite. Uglavnom su to neki pokloni ili popusti. Možete i da poklonite novom članu određeni iznos novca koji može da potroši kod vas. U tom slučaju vaša loyalty kartica imaće efekat gift kartice.

Kada ste smislili kako da privučete ljude svom programu lojalnosti, vreme je da isplanirate strukturu programu. To znači da je potrebno osmisliti pod kojim uslovima članovi programa skupljaju poene, odnosno bodove. Šta sve donosi bodove, a šta ne. Koliko je bodova potrebno za koju nagradu. Koje su to nagrade koje mogu da osvoje. Koji su popusti i za šta se sve mogu upotrebiti.

Nakon baze i postavke temelja, pređite na kreiranje drugih nivoa loyalty programa. Što je vaš loyalty član na višem nivou to ima veće popuste i pogodnosti. Kakve popuste i pogodnosti ima to je na vama da osmislite. Takođe, utvrdite i koji su uslovi koje mora da ispuni da bi postao član nekog višeg nivoa programa. Kreirajte i VIP nivo, za najlojalnije članove, koji će sa sobom da nosi posebne privilegije i benefite.

Dizajnirajte kartice

Na kraju vam ostaje još samo da izradite loyalty kartice i vaš program je završen. Potrudite se oko kvaliteta i dizajna kartica. One su sjajna reklama za vaše poslovanje i trebalo bi da vas predstave u najboljem svetlu.

Izreklamirajte se

Nakon što završite sa izradom loyalty kartica, vreme je da svoj program predstavite potencijalnim članovima. Ovo možete uraditi na razne načine. Reklama putem interneta je sjajna za privlačenje mušterija. Ubacite pop-up prozorčić na sajt, kako bi svaki posetilac vašeg web mesta znao da imate program lojalnosti. Izreklamirajte se na društvenim mrežama. Ukoliko nemate razrađenu marketing strategiju na ovim platformama, stupite u kontakt sa influenserima iz vaše industrije, koji bi mogli da vam pomognu u oglašavanju.

Pored interneta, vaše prodajno mesto ne sme biti bez flajera, panoa i drugih vidova reklama, koji će informisati ljude o vašem programu lojalnosti. Takođe, neka vaši zaposleni redovno pitaju svaku mušteriju da li je loyalty član ili ne, ukoliko nije da li bi želeo da postane. Na ovaj način širite svest ljudi o postojanju loyalty programa, pa samim tim povećavate šansu da će neko i postati njegov deo.

Nakon što ste sproveli sve ove korake, nastavite da radite na reklamiranju svog loyalty programa i uživajte u nagradama koje on donosi vašem poslovanju.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *