- август 21, 2020
- |Članske kartice, Loyalty kartice, Loyalty program
- | 3.833
- 0
Loylaty programi su sjajni za poslovanje. U kojoj god da ste industriji dobra je ideja da osmislite loyalty program i kreirate svoju bazu lojalnih klijenata. Prednosti loyalty programa se mogu podeliti u dva pravca, kao sticanje novih kupaca i zadržavanje starih. Pročitajte u nastavku teksta na koji način možete da povećate broj članova Vašeg programa lojalnosti, unapredite strategiju poslovanja i kao rezultat svega toga povećate prodaju i profit.
Prvo se fokusirajte na već postojeće članove
Potrošači koji su već deo Vašeg programa lojalnosti su sjajan izvor informacija. Možete ih podeliti u dve grupe i u odnosu na grupu u kojoj se nalaze osmisliti upitnik.
Prva grupa bi bili članovi koji su neaktivni, odnosno već duži vremenski period ne kupuju kod Vas. Ove članove možete da pitate čime su zadovoljni kod Vas a šta im smeta. Šta bi promenili i unapredili. Na kraju upitnika ponudite im neki sitan poklon ili popust kao nagradu za učestvovanje u anketi. Na taj način dobićete korisne informacije, podsetićete neaktivnog korisnika na Vaš brend i verovatno ga vratiti kroz nagradu i znak pažnje.
Druga grupa bi bili aktivni članovi, koji redovno kupuju kod Vas ili koriste Vaše usluge. Ove članove takođe možete da pitate šta bi unapredili i promenili, međutim, kod njih je akcenat na tome da Vaš loyalty program ponude svojim prijateljima. Za svaku preporuku nagradite svog korisnika, kako bi imao jasan motiv da nastavi da Vas preporučuje. Preporuka od usta do usta je najefikasniji vid marketinga pa je dobro iskoristiti je.
Sve povratne informacije koje dobijete od svojih potrošača su važne lekcije. Kako pozitivne tako i negativne. Kritike, kada su konstruktivne, mogu biti i značajnije od pohvala, pa je važno da obratite pažnju na sve što Vam mušterije poručuju i da ih uklopite u poslovanje.
Uprostite proces učlanjenja
Krucijalno je da Vam proces učlanjenja bude što jednostavniji. Danas je sve brzo, sve je instant i ljudi su u velikoj žurbi. Nemaju vremena za duge registracije i čekanja. Najveći broj ljudi će čak odbiti i poklon ili neku drugu pogodnost za učlanjenje, ukoliko je proces komplikovan i iziskuje malo više vremena.
Zbog toga uprostite proceduru. Svedite je na svega par koraka, koji se mogu završiti dok izgovorite “loyalty kartica”. Obučite zaposlene da na jasan i prost način predstave loyalty program i učlane korisnika na licu mesta. Potrošači će Vam biti zahvalni a broj članova će se povećati.
Objasnite program do detalja
Nakon što ste uprostili proceduru učlanjenja, vreme je da objasnite svojim članovima šta konkretno mogu da očekuju i kako program funkcioniše. Jasne instrukcije postavite na svoj web sajt i društvene mreže. Neka Vašim članovima bude potpuno jasno koje sve nagrade mogu da osvoje, kako mogu da se učlane, kako se skupljaju bodovi, koliko bodova je potrebno za različite nivoe članstva, kako se dolazi do popusta, koliko koji proizvod donosi poena itd. Što detaljnije objasnite program, veće su šanse da će se ljudi učlaniti. Niko ne voli neistraženu teritoriju, pa je zato tako važno dati jasne instrukcije i pravila programa.
Kako da nagradite nove članove i privučete njihove poznanike
Kada dobijete novog člana loyalty programa, imate mogućnost da mu date sitan poklon kao znak pažnje i dobijete šansu da steknete još jednog korisnika. To možete da postignete na sledeći način. Prilikom izrade loyalty kartica, odštampajte za svaku novu karticu lojalnosti dodatnu, promotivnu karticu. Ovu karticu ćete uručiti novom članu prilikom predaje loyalty kartice. Ova promotivna kartica će biti vid poklona za učlanjenje. Na nju možete da stavite određeni novčani iznos ili popust koji može da se potroši u Vašem objektu, a koju će Vaš novi član da pokloni nekom članu porodice, prijatelju, kolegi sa posla itd. Na taj način stičete mogućnost da osoba koja dobije Vašu promotivnu karticu na poklon dođe kod Vas te i sama postane deo loyalty programa.
Udružite snage sa drugim biznisom
Stupite u kontakt sa poslovanjima u Vašoj blizini i ostvarite poslovnu saradnju. Recimo da držite teretanu. Zašto ne biste kontaktirali prodavnice sportske opreme i videli koja je spremna da sarađuje sa Vama. Saradnja se može odvijati u pravcu međusobne promocije poslovanja. Vežbačima koji koriste Vašu teretanu ponudite i izreklamirajte prodavnicu sportske opreme sa kojom imate poslovnu saradnju, a to isto će i oni raditi za Vas. Odvojite mesto na pultu za njihove loyalty i gift kartice. Ovo je sjajan način da se proširite na tržištu i steknete neke dragocene veze i poznanstva. Ovo naravno ne mora da se odnosi samo na primer teretane i prodavnicu sportske opreme, već na bilo koju drugu industriju i delatnost.
Neka se osećaju posebno
Na kraju ostaje još da se napomene da je od presudne važnosti da se Vaši loyalty članovi osećaju posebno. Ukoliko se budu osećali kao obični potrošači, neće redovno kupovati kod Vas i biti lojalni Vašem brendu. Istraživanja pokazuju da čak 59% korisnika loyalty programa potvrđuje da im je važno da dobijaju specijalne promocije, pogodnosti, nagrade ili popuste koje ne dobijaju ostali kupci koji nisu deo loyalty programa. Zato osmislite različite benefite za Vaše lojalne potrošače. Ukoliko oni budu zadovoljni, češće će kupovati kod Vas, biće lojalniji Vašem poslovanju, a znatno su veće šanse i da će Vas preporučiti ljudima sa kojima su u kontaktu.