- април 18, 2020
- |Gift kartice
- | 3.991
- 0
Svi mi volimo poklone, zar ne? Zbog toga je prodaja gift kartica toliko moćno i uspešno marketinško sredstvo. Gift kartice postaju sve zastupljenije u poslovanju različitih firmi i u različitim industrijama, a ono što se većina biznisa pita je, kako da nakon što su izgradili gift program, te kartice počnu i da prodaju, ili da povećaju prodaju. Iako možda mislite kako je ovo nešto ozbiljno i komplikovano, zapravo i nije. Potrebno je samo malo kreativnosti i dovitljivosti da bi vaše gift kartice počele da vam donose sve veće prihode, kao i priliv novih mušterija. Evo nekoliko ideja od kojih biste mogli da počnete sa povećanjem prodaje vaših gift kartica.
Izložite ih na vidno mesto
Bez obzira kakvim se poslom bavite, ukoliko imate neki prostor u koji vam dolaze mušterije, izreklamirajte svoj gift program tako da ne mogu da ga promaše. Najjednostavniji primer za ovu strategiju je supermarket, odnosno obična prodavnica. Ukoliko ste vlasnik prodavnice, znate i sami koliko su dobri rezultate kada se izlažu sitnice poput čokoladica i žvaka tik uz samu kasu. Većina ljudi će uzeti nešto od izloženog pored kase, jer im je ispred nosa, mami ih dok čekaju u redu, jeftino je i pristupačno.
Ovaj sistem možete primeniti i sa gift karticama. Možete izložiti same kartice pored kase, koje mušterije mogu da kupe nekome na poklon, a možete i staviti reklamu kojom pozivate kupce da iznenade dragu osobu specijalno dizajniranom i brendiranom gift karticom. Na ovaj način postižete to da će svi koji uđu u vaš objekat biti upoznati sa vašim gift programom, jer nema poente imati dobro osmišljeni gift program ukoliko niko ne zna za njega. Ostaje još samo da osmislite način na koji ćete ih izložiti. Da li će to biti neki nosač za gift kartice, posebno dizajnirana kutija, ili ceo jedan štand, na vama je. Bitno je da budu vidljive, pristupačne i da bude jasno šta nudite.
Nagradite mušterije gift karticom
Ne morate uvek samo da čekate da neko kupi vašu gift karticu. Možete i sami da je poklonite. Obavestite kupce da ukoliko potroše dređeni novčani iznos u vašoj prodavnici, dobijaju gift karticu na poklon. Recimo da je mušterija ušla u prodavnicu i potrošila 5 000 RSD. Zašto ne biste nagradili ovog kupca gift karticom u iznosu od recimo 500 RSD? Ovaj potrošač će sigurno biti zadovoljan i vratiće se ponovo kod vas. Ako ništa drugo, vratiće se da potroši gift karticu koju je dobio, a velike su šanse da će potrošiti i preko iznosa koji ste mu dali na poklon. Na ovaj način dobijate zadovoljnu mušteriju koja će kasnije možda ući i u vaš loyalty program kao i, dobru reklamu za vaš brend. U životu, a posebno u biznisu je tačno da što više dajemo, više nam se i vraća.
WOW efekat
Zašto bi vaše gift kartice bile dosadne, monotone i već viđene, kada ne moraju. Zapravo ukoliko želite ozbiljniji efekat prodaje gift kartice, onda i ne smeju. Uložite vreme i resurse da vaše gift kartice izgledaju sjajno. Prvo se fokusirajte na kvalitet izrade. Uvek je bolje da kartice budu plastične, nikako papirne koje se lako gužvaju, cepaju i gube. Nakon toga ih brendirajte, angažujte grafičkog dizajnera koji će ih dizajnirati tako da kada ih neko uzme u ruke oseti taj wow efekat. Razmislite o tome šta bi moglo da stoji na kartici, šta bi moglo da piše, kakve bi bile boje, da li biste ubacili embosirane elemente itd. Opcija ima zaista puno, pa je veliki gubitak za poslovanje ako se ovakve mogućnosti ne iskoriste.
Reklamacija – nema problema!
Zašto ne biste povraćaj nekog proizvoda pretvorili u dobitak i reklamu za vaše poslovanje. Kada vam mušterija vrati proizvod, umesto da im vratite novac, dajte im gift karticu sa iznosom proizvoda koji vraćaju. Možete čak i da odete korak dalje i date im više od iznosa koji su potrošili. Na taj način im pokazujete koliko ih cenite kao mušterije. Ovakav način poslovanja stvara sjajnu reklamu. Možda ova gift kartica bude poklonjena nekom drugom, pa steknete novu mušteriju. Glavni cilj bi trebalo da bude širenje brenda, a ne fokus na sitnim zaradama ili uštedama. Dugoročni ciljevi će vam uvek doneti mnogo više uspeha u poslovanju od kratkoročnih ušteda i minimizacije troškova.
Budite humani
Na kraju, zašto ne biste iskoristili svoj gift program da pomognete nekome kome je pomoć potrebna. Odredite cifru koju želite da donirate nekoj humanitarnoj organizaciji i umesto da date novac, stavite ga na gift karticu. Čak i da ne dođe do povećanja prodaje, učinićete dobro delo i nekoga obradovati. Ipak, ono bez čega sigurno nećete ostati je lepa reklama, a verovatno i preporuka vašeg brenda drugima.
Načina za promociju gift programa ima dosta, a na vama je da ih istražite i isprobate. Držite se onih koji daju najbolje rezultate i najviše odgovaraju vašem brendu.