- септембар 3, 2020
- |Loyalty kartice, Loyalty program
- | 4.223
- 0
Do sada ste verovatno svesni svih benefita koje loyalty program donosi Vašem poslovanju, pa su velike šanse da ste ga implementirali i stavili u pogon. Međutim, da li ste razmišljali o različitim vrstama loyalty programa, odnosno nivoima članstva? Da li znate da možete da kreirate poseban loyalty program za koji će Vaši najverniji potrošači plaćati naknadu? U ovom tekstu ćemo se fokusirati na plaćeni, odnosno premium loyalty program, koji može biti višestruko koristan kako za Vas tako i za Vaše mušterije.
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari
Ova stara britanska poslovica jasno opisuje ono o čemu ćemo ovde govoriti. Besplatno nije uvek dobar izbor.
Ono na šta se do sada nismo obazirali su negativne strane običnih loyalty programa, odnosno onih u koje može svako da se učlani bez bilo kakvog ulaganja. Koliko loyalty kartica imate u novčaniku odnosno torbici? Verovatno dosta. A koliko njih zaista i koristite redovno? Mali broj. Ovo je zapravo najveći problem kod besplatnih loyalty programa. Ima ih previše, skoro svako poslovanje danas ima svoj program lojalnosti, pa je teško izdvojiti se i ponuditi mušterijama nešto što već nisu videli. Kada imaju veliki broj kartica lojalnosti kod sebe, potrošačima uglavnom nije bitno kod koga će šta da kupe, odnosno ne razmišljaju toliko o Vama koliko bi trebalo.
Izdavanjem običnih loyalty kartica stvara se kvantitet, odnosno učlanjujete veliki broj ljudi i nadate se da će postati Vaše stalne mušterije. Premium loyalty program je drugačiji. On je namenjen samo određenoj grupi lojalnih korisnika Vaših usluga i proizvoda, koji su spremni da plate da bi postali njegov član. Ovde je reč o visoko kvalitetnim potrošačima, koji će redovno kupovati kod Vas i biti Vaši najbolji korisnici.
Koje su prednosti premium loyalty programa
Kako tehnologija napreduje, postajemo sve nestrpljiviji. Navikli smo da dobijamo sve odmah. Živimo okruženi komforom, pa očekujemo da dobijemo sve u što kraćem roku.
Takva je situacija i sa Vašim klijentima. Iako je skupljanje poena kroz loyalty program isplativo i ima svoje benefite, da biste stigli do neke nagrade ili ozbiljnijeg popusta potrebno je da prođe vreme. Mnogim potrošačima više nije zanimljivo da sačekaju da to vreme prođe, već žele pogodnosti što pre.
Ovde na scenu stupa premium loyalty program. Ovi programi stavljaju mušteriju u centar pažnje, pa im donose odmah po učlanjenju razne pogodnosti, benefite i nagrade. Za uzvrat, plaćaju Vam naknadu za članstvo. Vi dobijate kvalitetne kupce, lojalne Vašem brendu dok oni dobijaju privilegovano mesto kao Vaš korisnik.
Kada postanu Vaš VIP član, potrošači ne moraju više da čekaju da sakupe bodove, ili da im pošaljete obaveštenje o postojanju određenog popusta. Svi ovi popusti i benefiti su im dostupni uvek. Zbog toga, oni će se vraćati i birati Vas a ne nekog od Vaših konkurenata.
Budite drugačiji
Kada budete kreirali svoj premium program lojalnosti, između ostalog, postavite sebi jedan jasan cilj – budite drugačiji. Ljudi su spremni i žele da plate za nešto što je dobro i kvalitetno, za ono što će im doneti korist. Pored toga, svi volimo da budemo deo grupe u kojoj smo cenjeni i prihvaćeni.
Ipak, istraživanje je pokazalo da čak 49% potrošača smatra da su svi loyalty programi isti. Iako to loše zvuči, to je ustvari dobra vest. Potrebno je samo da se potrudite i osmislite program koji će biti drugačiji. Istaknite se u odnosu na konkurenciju pa će se Vaš krug zadovoljnih korisnika drastično povećati.
Besplatan premium program?
Pored premium programa koji Vaši korisnici plaćaju, možete da uvedete i premium program po zasluzi. U ovaj program će ulaziti potrošači koji su sa Vama duži vremenski period i često kupuju kod Vas. Osmislite ovaj program kao neku vrstu nagrade za svoje najlojalnije potrošače. Bez potrebe da plaćaju, biće Vaši VIP članovi zato što su lojalni Vašem brendu.
Benefiti ovog loyalty programa su u tome što će se Vaše mušterije više truditi i češće kupovati Vaše proizvode i usluge, kako bi prešli na novi nivo članstva i dobili veće pogodnosti. Ovo je još jedan način na koji dobijate kvalitetne potrošače koji će birati Vas umesto konkurenata.
Dizajnirajte posebne kartice
Kada neko postane Vaš VIP član, ne možete mu ostaviti staru loyalty karticu. Napravite novu, drugačije dizajniranu samo za njih. Neka ove premium kartice odišu stilom i elegancijom, kako bi se Vaši VIP članovi zaista i osećali kao da su deo jedne posebne privilegovane grupe. Kao i ostale kartice, Vaše premium kartice biće sjajne za marketing i brendiranje, pa ćete lakše da privučete nove mušterije za svoje poslovanje.
Na kraju, ostaje nam samo da kažemo da iako su VIP programi bolji i donose veće benefite za Vas i Vaše mušterije, to ne znači da treba da ukinite svoj besplatan, običan loyalty program. On je baza i temelj za sve ostale programe. Prikuplja veliki broj potrošača koji onda prolaze kroz svojevrstan filter, kako bi postali Vaši VIP korisnici. Koordinacija između ova dva programa je ključ uspeha i dolaska do većeg broja zadovoljnih korisnika.