- јул 27, 2020
- |Vizit kartice
- | 2.376
- 0
Vizit kartice su neizostavni deo vašeg poslovnog identiteta. Ukoliko pratite naš blog, primetili ste da veliki akcenat stavljamo na vizit kartice. Ako ih još uvek ne koristite u svom poslovanju, krajnje je vreme da se to promeni.
Ipak, neće sve vizit kartice pozitivno da utiču na vaše poslovanje i da ostvaruju rezultate. Vizit kartice je potrebno pravilno izraditi i dizajnirati ako želite da one dobro rade svoj posao. Nakon što ste ih izradili na pravi način, vreme je da počnete i da ih distribuirate. To jednostavno znači da je potrebno da ih što više delite. Da biste u tome bili uspešni, naviknite se da ih uvek imate uz sebe. Pročitajte zašto je toliko važno da vizit kartice nosite svuda sa sobom.
Ne dozvolite da sav uloženi trud padne u vodu
Dakle, napravili ste sjajne vizit kartice, spremne da vaše poslovanje i imidž podignu na viši nivo, međutim umesto da budu deo vašeg novčanika ili torbice, one miruju u kancelariji u nekoj fioci. Jasno je da je efekat u tom slučaju isti kao i da nemate vizit kartice. Ovu situaciju možemo lako da uporedimo sa kupovinom bicikla. Dakle, kupili smo dobar bicikl, ali umesto da ga vozimo on nam stoji parkiran kod kuće. Složićete se da nikakvog efekta na našu kondiciju i fizičku spremu ovakav bicikl ne može da ima.
Isto je i sa vizit karticama. Ukoliko želite da ostvarite sve benefite koje one sa sobom nose, morate da steknete naviku da ih nosite svuda sa sobom.
Prilike su svuda oko vas
Bez obzira gde ste krenuli i da li ste u okviru svog radnog vremena ili ne, nosite kartice sa sobom. Makar i sišli samo do prodavnice ili pijace po voće i povrće. Nikada ne znate gde vas čeka sledeća velika prilika koja može znatno da doprinese razvoju vašeg biznisa.
Takođe, nikada nemojte da odlučujete ko je zainteresovan za ono što imate da ponudite a ko nije. To je nešto što jednostavno ne možete da znate. Svima delite svoje vizit kartice, ne donosite odluku unapred. Bez obzira što ćete na ovaj način potrošiti više novca na izradu kartica, ujedno ćete i drastično povećati šanse da vas neko od tih ljudi kontaktira i stupi u poslovnu saradnju sa vama.
Čak i u slučaju da vas niko od njih ne kontaktira, ne znate koga sve oni poznaju. Možda preko njih vaša kartica završi kod nekoga ko će biti važna figura u vašoj poslovnoj budućnosti.
Održavaju poslovni imidž
Pored sticanja novih kontakata i širenja mreže saradnika i klijenata, vizit kartica je neizostavni deo vašeg poslovnog identiteta. Ne možete biti ozbiljan vlasnik biznisa bez vizit kartice. One su deo poslovne tradicije. Ukoliko vam potencijalni klijent ili saradnik zatraži vizitku, a vi je nemate pri ruci, odajete utisak neprofesionalnosti. Sa druge strane, ukoliko uvek imate vizit karticu u niskom startu, spremnu da radi svoj posao, delujete ozbiljno, profesionalno i spremno za sve izazove i situacije. Takvu sliku želite da ostavite na ljude oko sebe. Uz to, i vi se bolje osećate sa vizit karticom u džepu. Znate da ste spremni da stupite u kontakt sa novim ljudima na pravi način. Ovo saznanje uliva samopuzdanje i sigurnost.
Praktične su
Znatno je lakše i praktičnije da jednostavno nekome uručite karticu sa svojim poslovnim podacima nego da mu diktirate informacije dok ih on upisuje u svoj mobilni telefon. Pored toga, možete i da modernizujete svoje vizit kartice, tako što ćete da ih obogatite QR kodom. QR kod spaja tradicionalno poslovanje sa zahtevima digitalnog sveta, pa ovim putem prenosite svoje kontakt podatke ili otvarate svoj web sajt direktno na telefonu osobe koja je QR kod skenirala.
Šta kaže poslovni bon-ton?
Kao što smo već rekli, vizit kartice su veliki deo poslovne tradicije. Postoje čak i pravila postupanja prilikom primopredaje vizit kartica. Da li ste znali, da su vizit kartice recimo jako cenjene u Azijskim zemljama. Obavezno se uručuju sa obe ruke, nikada samo sa jednom. Pored toga, nakon što ste primili nečiju vizit karticu, ne smete samo da je gurnete u džep, već morate da je smestite u svoju kutijicu za kartice ili novčanik. U Japanu se ide i korak dalje, pa sve dok se vizit kartica ne uruči, ne može ni da se počne sa razgovorima o poslu. Kod njih, primopredaja vizit kartica ima čak vid određenog poslovnog rituala koji se mora ispoštovati. Ovakvih primera ima još dosta po svetu. Ovo nam jasno govori koliko su vizit kartice zastupljene i danas i da se jednostavno ne smeju prevideti prilikom vođenja poslovanja. Posebno ukoliko ste kompanija koja sarađuje sa inostranim partnerima, recimo Japanom!
Vizit kartice su dovoljno male da ih lako nosite sa sobom, a dovoljno značajne za vaš biznis da uložite napor da ih ne zaboravljate. Ako već niste, izradite svoje vizit kartice, brendirajte se i uvek ih imajte pri ruci. Budite ono što želite da vaš biznis postane – ozbiljni, profesionalni i neko u koga svi vaši klijenti i saradnici mogu da imaju puno poverenje.